sajtos3.jpgPár hete az unokanővérem hozott valami isteni, ropogós finomságot, ami szinte etette magát. Természetesen azonnal elkértem a receptet, hogy mihamarabb süssek egy vagonnyi adagot. Ellátott mindenféle instrukcióval..., mire figyeljek, mivel vigyázzak és a ragadós állaga miatt (saját tapasztalataira hagyatkozva) hogyan érdemes sütni. Természetesen megint variáltam a dolgon, hiszen kénytelen voltam a saját szájízem szerint elkészíteni. Ugye ez érthető? ;-) Az első dolog ami azonnal szembetűnt, hogy gyönyörűen összeállt a tészta, így aztán értetlenül álltam a ragadós jelzővel szemben, és ½ óra pihentetés után a zabpehely felvette a többi nedvességet is, így tökéletesen gyúrható és nyújtható tésztát kaptam, ami egyértelművé tette számomra, hogy hosszú, vékony csíkokra vágva fogom megsütni. A sikerét abban lehet lemérni, hogy pillanatok alatt eltűnt a tálcáról, így kénytelen voltam rövid időn belül reprodukálni.

Készülj fel rá, hogy ebből a fűszeres zab(álnivaló)finomságból a sok is kevés! :) Szóval, ha előre megsütöd, jobb lesz, ha karácsonyig jól elrejted a kamrában, különben egyszer csak hűlt helyét találod, hacsaaaak nem Te leszel az, aki képtelen ellenállni ennek a sós csemegének! ;-)

AC356 (2).jpg

Hozzávalók:

40dkg sajt (ebből 20dkg füstölt), 40dkg lágy (apró szemű) zabpehely, 10dkg zabpehelyliszt, 2 kanál ételízesítő, 1tk só, 1tk szódabikarbóna, 2ek csípős paprika, 2ek egész kömény, 4db M-es tojás, 4ek kefir vagy joghurt esetleg tejföl (ami épp van a hűtőben)

Elkészítés:

A sütőt 180 fokra előmelegítjük. A sajtot nagy lyukú reszelőn lereszeljük, hozzáadjuk a zabpelyhet, a lisztet és a fűszereket, majd a tojásokat és a kefirt. Az egészet jól összedolgozzuk, majd kétfelé osztva és fóliába csomagolva hűtőbe tesszük kb ½ órára. Ezután lisztezett deszkán kinyújtjuk amilyen vékonyra csak lehet, hogy jó ropogós falatkáink legyenek. Derelyevágóval kb 10x2 cm-es csíkokat vágunk és szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezzük majd 10-15 perc alatt ropogósra sütjük. Ha kicsit puhább tésztát szeretnél, akkor elég a 10 perc, roppanós, pirult falatkákhoz viszont kell a 15 perc sütési idő.sajtos4.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr678185104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ugrómókus 2017.10.23. 15:15:12

Megsütöttem.Kicsit kételkedtem milyen lesz, mert szépen összeállt a tészta,bár a pihentetés után morzsálódott. Több tejföl kellett volna bele. Ételízesítő helyett és picivel több sót tettem bele.Isteni ropogós,egészséges és finom! Köszönöm!

Máté Ferencné Márti 2019.12.20. 18:49:47

Hááát, én is megsütöttem. A képek alapján nagyon meggusztáltam rá, de csalódtam. Nekem nagyon nehezen állt össze, nehéz volt vele dolgzni, pedig dupla adag joghurtot tettem bele. És még jó, hogy csak 1 kanál köménymagot tettem, szerintem brutális a 2.
süti beállítások módosítása