citromos_montenegro4.jpgTavaly, montenegrói nyaralásunk során ízlelhettem meg ezt az isteni, hűtött finomságot. Annyira ízlett, hogy szerettem volna megszerezni a receptet, de sajnos minden igyekezetem ellenére sem sikerült. Szorgos kutatómunka következett, hátha találok valami útmutatást, mely lehetőséget ad e gasztronómiai élményt reprodukálni. A „tutireceptek” oldalon találtam egy süteményt, mely igencsak emlékeztetett az én kis kedvencemre. Átolvasva a receptet, egy-két dolgon változtattam, hogy sikerüljön visszaadnom, azt a látványt, és ízhatást melyet a montenegrói finomság adott. Nos, a mű elkészült, és fogyasztásakor időutazásban volt részem. Annak dacára, hogy igyekeztem lájtosabbá varázsolni, az ízélményen ez mit sem változtat. Tegnap, nagy büszkén mutogatom a képet az öcsémnek, mikor a sógornőm felkiált, „fagyos kocka”.... Közölte, hogy náluk Szerbiában, szinte minden hétvégén terítékre került. Kértem, hogy mondja el a receptet, ami majdhogynem szóról-szóra megegyezett az én receptemmel. Hááát, ennyit a feltalálásról... Ennek ellenére nem bánkódom, hiszen megidézve a nyári élmények ízét, most már bármikor elkészíthetem az én montenegró szeletemet! ;-)

AC356 (2).jpgHozzávalók:

(a piskótához) 5db tojás, 4tk folyékony édesítőszer, 1/2mk vanília őrlemény, csipetnyi só, 3ek étolaj vagy kókuszolaj, 5ek teljes kiőrlésű liszt vagy zabpehelyliszt (gluténérzékenyeknek kukoricaliszt), 1cs sütőpor, 3ek kakaópor
(a cukorsziruphoz) 10ek víz, 4 lapos ek gyümölcscukor vagy kókuszcukor, 2ek citromlé, 1/2 citrom reszelt héja
(a krémhez) 25dkg margarin vagy 2,5dl kókuszolaj, 2lapos ek xilit vagy eritrit, 1mk vanília őrlemény, 4cs vaníliás pudingpor, 4ek folyékony édesítőszer, csipetnyi só, 13dl tej
(a csokoládébevonathoz) 10dkg diétás étcsoki vagy tortabevonó 4ek napraforgó olajjal hígítva, hogy könnyebben szeletelhető legyen
Elkészítés:

(30 * 20 cm-es tepsiben készül)

A piskótához, habosra keverjük a tojásokat az édesítővel és a vaníliával, majd hozzáadjuk az olajat, a lisztet, a sütőport és a kakaót. A masszát beleöntjük a sütőpapírral kibélelt tepsibe, és 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 10 percig (tűpróbáig) sütjük. Amíg a tészta sül, elkészítjük a cukorszirupot. A vizet a cukorral, a citromlével és a reszelt citromhéjjal, kb 10-15 percig forraljuk, amíg be nem sűrűsödik. Ha elkészült a piskótánk, a meleg tésztán, egy ecset segítségével eloszlatjuk a még meleg szirupot, és félretesszük hűlni. A krémhez, a tejből, a pudingporból és az édesítőszerből sűrű pudingot főzünk, majd kihűtjük. Hűlés közben néhányszor megkeverjük, nehogy összeálljon. A margarint a xilittel ás a vaníliával habosra keverjük, majd hozzáadjuk a lehűlt pudingot, és simára keverjük. Ha kókuszolajjal készítjük, akkor a kihűlt pudinghoz ½ decinként hozzáadjuk a kókuszolajat, s alaposan összekeverjük, majd robotgéppel egy kicsit felhabosítjuk. A krémet rákenjük a piskótára, majd bevonjuk olvasztott csokoládéval. Egy éjszakára hűtőbe tesszük és hűtve tálaljuk.

citromos_montenegro5.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr272582403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása