Gábor öcsém gasztro műhelyének végterméke, mely nem a főzéstudomány legkiemelkedőbb alkotása, ám a „tálalás” felülmúlhatatlan! ;-)

Drága felebarátim, kik jó úton jártok, hogy egészen barátim legyetek, mivel ezt a receptet olvassátok. Nem szeretném a nővérkém kenyerét elvenni, főleg mivel olyan kenyeret csak mazoista nők esznek, de kikívánkozott a billentyűzetemből ez a recept, mivel a fent nevezett épp most frissiben készült, és nagyon jól esett. Gondoltam megosztom veletek, hátha ti is megéheztetek és van röpke 20 percetek megízesíteni a napotokat.

Elsőként tán az étek nevével foglalkoznék kicsit, hiszen lássuk be, nem egy szokványos elnevezéssel illettem őt. A modern kor férfias étele kapta ezt a nevet, hiszen:

egy serpenyőt kell hozzá csak felhasználni, semmi egyéb edényt. Ha még azt is számba vesszük, hogy abból a serpenyőből el is fogyaszthatjuk remekművünket, akkor igazán gazdaságos, mosogatólé-megtakarító munkát végeztünk.

Kalóriaszegény és mégis laktató étket kreáltunk, így az asszonynak kevesebb sanszot biztosítva, hogy pocakosodásunkon fennakadjon.

Na de lássuk, hogy mi is kell hozzá:

2-3 dkg margarin. Sosem gondoltam volna, de ezt miközben megolvasztom az illata már akkor finom.

25 dkg Csirkehús, amit én filézett formában szereztem be, szóval ha te a pénztárca-barátabb csontos mellehúsára szavazol a csibének, akkor kicsivel többet vegyél a csontok miatt, mert a végén nem lefogysz majd, hanem el…

50 dkg Vegyes zöldség névre elkeresztelt mirelit tisztított, darabolt, szóval gyorsan előkapható és máris használható cucc. Persze ha te a konyhakertedből válogathatsz, akkor azt tartsd jól titokban, tuti, hogy már van ippen elég ellenséged így is….

2 evőkanál liszt, amit ha szemmértékre szórsz majd a serpenyőbe, akkor megspóroltad a kanál elmosogatását!

1 dl tej, amit rendes férfiember nem tőt ki mérőedénybe, hiszen még mindig nem szeret mosogatni….

2 csipetnyi fűszerkeverék ízlés szerint. Rendes pasik ezt nem cicomázzák, a rendetlenek viszont nyugodtan keverhetik az asszony fűszereit kísérletezgetve is akár.

2 marok reszelt sajt. Azt gondolom tudod, hogy nem én reszeltem. (Én egyszer már mosogattam reszelőt, kész horror!)

Elkészítési javaslat:

(hiszen főzni nem tudok, így javaslom jól fontoljátok meg szavaimat)

Végy egy akkora serpenyőt, amiben elférne egy palacsintasütő, mert abba majd befér az az étel is, amit mi most főzni fogunk. Gyújtsd be a gáztűzhely nagyobbik lángját, és e lángon olvaszd fel a vajat. (a vajat a serpenyőbe olvaszd bele, mert anyu nem örül, ha a gáztűzhelyről kell ilyesmit letakarítania!)

Beledobálod a husit, amit előtte feldaraboltál dobókocka méretűre. Én csak itt a serpenyőben szórom meg fűszerrel, hiszen minek azt cifrázni. Ami mellé hullik, az is a serpenyőben köt ki. Na addig-addig sercegteted, amíg a pipihús bele nem fehéredik. Akkor aztán jöhet mellé a zöldség. Lefeded a serpenyőt, oszt had párolódjon saját izzadásában, annál több lé felesleges alá. Időnkénti kavarás mellett ez kb. 10 percet rabol el az életedből. Amikor a zöldség úgy nagyjából megpárolódott akkor megszórod úgy szemre liszttel, hogy úgy két evőkanálnyi jusson rája. Ezt én kissé összekevertem, aztán meg a tejet vettem szemügyre miközben folytonos kevergetés mellett hozzáöntöttem a serpenyő tartalmához. Úgy 1 dl elég volt nekem, de úgy is látni fogod az állagán, hogy finomfőzelékre hasonlít e már, vagy még az én általam főzött remekmű fényképére. Ha ez utóbbira, akkor már szinte készen is vagy. Én ekkor szórtam rá a reszelt sajtot, mert rendes férfiember szereti a pizzát, márpedig ha ezt ráolvasztod és nem kavargatod agyon, akkor kicsit a pizzára hajaz.

Na de ez utóbbi gondolaton már igazán ne akadj fenn, helyette inkább jó étvágyat hozzá, ne hagyd kihűlni!

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr692452231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása