anicum007 2011.11.07. 09:10

Becsinált leves

becsináltleves.JPGAz egyik kedvencem a becsinált (ragu) leves, melynek elkészítési módját felvázolva, némi összeütközésbe kerültem a párommal. A családi recept sok-sok zöldséget, zöldborsót, aprólékot tartalmaz, és a végén paprikás rántással sűrítjük. Párom szemöldöke, már a zöldborsónál is érdekes ívet rajzolt, ám a rántás hallatán, szinte összekuszálódott, s ezt a látványt csak fokozta a döbbenet, mely az arcára ült. Na, nekem több se kellett, azonnal hívtam a család apraját-nagyját. Persze, mindenkitől jóváhagyó, megerősítő választ kaptam, melyet fölényes mosollyal nyugtáztam. Empátiám jeleként, az "ahány ház, annyi szokás" közismert mondással próbáltam békíteni, de meggyőzhetetlennek bizonyult. Emlékeimben élt, hogy a barátnőm egyszer készített nekünk becsinált levest, mely merőben eltért az én változatomtól. Na jó (mint mindig, most is :-) ), legyen meg a te akaratod, s némi telefonos segítséggel, elkészítettem a zöldborsó, pirospaprika és rántás mentes, ám staubolt (staubolás: sűrítés lisztszórással) levest, mely azóta is nagy kedvenc, de természetesen, nem merült feledésbe a családi változat sem, melyet majd egy másik bejegyzésben osztok meg veletek! ;-)

AC356 (2).jpg

Hozzávalók:

(4l-es fazékban készül)

70dkg csirkeaprólék, 3-4db sárgarépa, 3-4db fehérrépa, 1ek petrezselyemzöld, 1 vöröshagyma, 3-4ek tk liszt, 2-3ek kókuszzsír vagy olívaolaj, ízlés szerint só, ételízesítő és őrölt bors

(Levesbetét) 2db tojás, 2kk olívaolaj,  8-10dkg teljes kiőrlésű liszt, só. Egy tálban a tojást az olajjal és a liszttel elkeverünk, hogy puhán folyó galuskatésztát kapjunk. Megsózzuk, majd a galuskát beleszaggatjuk a levesbe.Elkészítés:

A vöröshagymát apróra vágjuk és olajon megfuttatjuk, majd a karikára vágott zöldségeket beletéve, néhány percig pároljuk. Beleszórjuk a zöldpetrezselymet és meghintjük liszttel. Az aprólékkal felöntve készre főzzük. Főzés közben ízesítjük. becsináltleves1.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr533360239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása