túró rolád.jpgMa Anyák napja van, ám sajnos én már személyesen nem köszönthetem. Drága Édesanyám, aki a család motorja volt, évekkel ezelőtt, egy súlyos betegség következtében (rák) itt hagyott minket. A szüleim csodálatos emberek. Jóságuk, emberségük, az egymás és gyermekeik iránt érzett szeretetük és tiszteletük, kitörölhetetlenül rányomta a bélyegét mindenre ami voltam, ami vagyok és ami valaha leszek, s bár Édesanyám hiánya egy életen át végigkísér, most mégis arra gondolok, mi is az én örökségem? Egyszer Édesanya azt mondta, hogy a horoszkópom szerint nagy dolgokra vagyok hivatott, az én feladatom a „tanítás”. Nem feltétlenül a szó szoros értelmében.., valaminek az ismertetése, továbbadása... Akkor nem nyilvánítottam túl nagy jelentőséget ezeknek a mondatoknak, de azóta sokszor jut eszembe. Talán a küldetésem ez a blog... Annak a tudásnak, ismeretanyagnak, tapasztalatnak az átadása, melyre az évek során tettem szert, s mely által másoknak, nektek segíthetek.. Remélem így van, s remélem Édesanya büszke rám! Most rá emlékezve ajánlom nektek ezt a finom és látványos süteményt, melynek a receptjét tőle kaptam, s melyet nagyon sokszor készítettem el az Ő kérésére.

Isten éltessen Édesanyám!

AC356 (2).jpgsorvalaszto2.jpgHozzávalók:
(a tésztához)
16dkg teljes kiőrlésű liszt, 10dkg margarin, 2ek kakaó, 1tojás sárgája, 2ek por kókuszcukor, csipet szódabikarbóna, 1-2ek tejföl

A hozzávalókat összedolgozzuk, és egy vékony tésztát nyújtunk belőle.

(a töltelékhez) 4tojás sárgája, 5-6tk folyékony édesítőszer, 1cs diétás vaníliás cukor, 4-5ek zabkorpa, 1citrom reszelt héja, 1ek citromlé, 50dkg sovány túró, az 5tojás kemény habja.

(a tetejére) 10dkg olvasztott diétás csokoládésorvalaszto2.jpgElkészítés:

A túrót alaposan összekeverjük a hozzávalókkal, a tojásfehérje kivételével. A fehérjéből kemény habot verünk, és óvatosan beledolgozzuk a túros elegybe. A tésztát kizsírozott, lisztezett őzgerincbe helyezzük, úgy, hogy a széle kilógjon, mert ezzel fedjük be a tölteléket. A túrós masszát a tésztára öntjük, majd befedjük a maradék tésztával. 180 fokosra előmelegített sütőben, kb 30percig, tűpróbáig sütjük. Ha kihűlt, olvasztott diétás csokoládéval bevonjuk.sorvalaszto2.jpgtúró rolád1.jpgMutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr365281910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Forsi 2013.05.05. 14:48:54

Biztos vagyok benne, hogy büszke lenne rád! Isteni finom ez a sütemény is! :)

Forsi 2013.05.05. 15:03:22

@anicum007: Mi köszönjük! Én köszönöm, hogy mindig megízlelhetem ezeket a csodákat! <3

anicum007 2013.05.05. 15:09:56

@Forsi: Váljék egészségedre! ;-)
süti beállítások módosítása