kacsa (2).jpgVészesen közeleg a karácsony, ezért igyekszem minden nap új és újabb receptekkel előállni, remélve, hogy mindenki megtalálja a kedvére valót! A mai ételajánlat az édes – sós íz harmonikus párosítása, mely azok körében, akik kedvelik e házasítást minden bizonnyal sikert arat. Az étel elkészítéséhez, a kacsahús egyik speciális fajtáját, a háziasított pézsmakacsa mellét használtam. Húsa nagyon ízletes, vörös színű, száraz, valamivel több fehérjét és kevesebb zsírt tartalmaz, mint a házi kacsáé. Gondos előkészítés után, a kacsamelleket középen bevágtam, majd szétnyitva kissé kiklopfoltam és sóval, borssal ízesítettem. ½ óra szieszta után megtöltöttem füstölt sajtra ültetett birsalma és aszalt szilva darabokkal, majd 1-2 fogpiszkáló segítségével rögzítettem, és zsírral kikent tepsibe, szorosan egymás mellé helyeztem úgy, hogy a húsok közé bepréseltem egy-egy vékony szelet mangalica szalonnát. Az egészet nyakon öntöttem egy nagy adag fehér-mártással, és betoltam az izzasztóba. Szerénytelenül állíthatom, hogy ez a fogás minden ízében tökéletes, így hát méltó helyet foglalhat el a karácsonyi menüsorban! ;-)

AC356 (2).jpgHozzávalók:

6db kacsamell filé, 15dkg aszalt szilva, 2db birsalma, só, bors, 6szelet mangalica vagy bacon szalonna, 10-15dkg füstölt sajt

(fehér mártás) 6dkg vaj, 3púpos ek tk. liszt, 5dl tej, só, fehér bors. A tejet felforraljuk és félretesszük. A vajat felforrósítjuk, belekeverjük a lisztet, és nagyon lassú tűzön megpirítjuk. A forró tejet állandó keverés mellett, apránként hozzáöntjük. Amikor elkészült, sóval és borssal fűszerezzük.Elkészítés:

A kacsamelleket megmossuk, középen bevágjuk, szétnyitjuk és kissé kiklopfoljuk. Sózzuk, borsozzuk, majd ½ órát a hűtőben pihentetjük, s ezután megtöltjük egy szelet füstölt sajttal, és felváltva teszünk bele egy-egy szelet birsalmát és aszalt szilvát. Fogpiszkáló vagy hústű segítségével a nyitott részt lezárjuk, és kókuszzsírral kikent tepsibe szorosan egymás mellé helyezzük. Tehetünk közé egy-egy szelet mangalica szalonnát, vagy betekerhetjük egy vékony szelet bacon szalonnával. Leöntjük besamel mártással, majd lefedve, 180-200 fokon addig sütjük (kb 1½ - 2 óráig), míg megpuhul. Ha elkészült, a húsokat egy tálba helyezzük, és a visszamaradt mártást egy habverő segítségével egyneművé, simára keverjük, s ezt öntjük a töltött kacsamellre, hogy a hús ne száradjon ki. Ám, ha frissen fogyasztjuk, tálalhatjuk külön, mártásos tálban is. Burgonyapürével kínáljuk.kacsa1.jpg

Mutató méhecske.jpg

 

Saját recept

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr193468070

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Karácsonyi fatörzs (Bousche Noél) recept 2011.12.19. 20:19:17

Recept elkészítése - a piskótatekercset kiterítjük, megkenjük a lekvárral, ha túl sűrű likőrrel hígítjuk. A cukrot a tojással habosra keverjük, gőz fölött besűr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása