pangasius.jpgNemrégiben megtapasztaltam, hogy a halat mennyire nem ajánlott kapkodva, két szabad perc között, gyorséttermi módon fogyasztani. Meg kell adni a módját, hiszen az apró kis szálkák, igazi veszélyforrást jelenthetnek a számunkra. A minap, a torkomon akadt szálka okozott némi kellemetlenséget. Azon túl, hogy „csöppnyi” diszkomfort érzést kelt, nem egyszerű megszabadulni tőle, pláne akkor, ha nincs itthon a probléma orvoslására szolgáló kenyér. Nem szeretnék részletekbe bocsátkozni, csak annyit mondanék, hogy egy kisebb tortúra árán sikerült "szálkán csípni" a betolakodót. Tanulva az esetből, s igyekezvén feledni a kellemetlen élményt, a sógornőm által ajánlott, szálkamentes pangasius (cápaharcsa) mellett döntöttem. Gyönyörű fehér húsú hal, mely mellőzi a halakra jellemző, sajátos (számomra) kellemetlen szagot. Az emlékezetemben élt egy nagyon mutatós recept, de minden igyekezetem ellenére sem sikerült megtalálnom az eredeti receptúrát, ezért nagyrészt az emlékeimre, és a megérzéseimre hagyatkoztam.

AC356 (2).jpgHozzávalók:

4db pangasius halfilé, só, őrölt fekete bor, 1kis csokor petrezselyem, 1kis csokor bazsalikom, 2ek olívaolaj, 2db zsenge cukkiniElkészítés:

A halszeleteket megmossuk, és a felesleges nedvességet papírtörlővel felitatjuk. Sózzuk, borsozzuk, majd az apróra vágott petrezselyemmel és bazsalikommal bedörzsöljük. A fűszeres halszeleteket kiolajozott tepsibe helyezzük. A megmosott cukkinit, 2-3 milliméternyi vastag szeletekre szeljük, és a halszeletek tetejére fektetjük úgy, hogy kissé fedjék egymást, mintha a hal pikkelyei lennének. Egy kevés olívaolajjal megkenjük, enyhén sózzuk, majd közepesen forró sütőben, kb 180 fokon, 15 percig sütjük. Zöld-fűszeres burgonyával, és egy pár fogpiszkálóra tűzdelt mozzarellás paradicsommal tálaltam.

pangasius1.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr172833748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2011.04.18. 08:10:46

Úgy tudom, a pangasius megítélése nem egyöntetű, de már kóstoltam és szerintem elkészíthető finoman. Magam is jobban szeretem egyébként a szálkamentes halakat, de megvallom, szerintem van abban valami kényelmes, ha az ember csak gyorsan kisüti a szeleteket pepecselés nélkül...

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2011.04.18. 08:32:33

Pangasiust soha. Semmilyen körülmények között. Nem ennivaló. Nem vicc.

anicum007 2011.04.18. 09:20:49

Természetesen átolvastam a kétes áruk oldalán az ezzel a témával foglalkozó bejegyzéseket és hozzászólásokat, s mindenkinek saját belátására, megítélésére bízom a döntést. Figyelembe véve az olvasottakat, mivel nem vagyok a halak szakértője, ezért örömmel venném a javaslatokat a halválasztás terén!
süti beállítások módosítása