anicum007 2011.03.24. 21:55

Oroszkrém szelet

oroszkrém1.jpgPár hete a barátnőmtől kaptam egy felkérést, hogy készítsem el Édesanyja születésnapi tortáját. Mivel nem az első eset, úgy gondoltam, nem különösebben megerőltető feladat. Ezután jött az infó, hogy oroszkrém tortát kellene készíteni. Na itt kezdtem el parázni. Oroszkrém tortaaa? Jézusom, még soha nem készítettem! Gyors kutatómunka, s az olvasottak után némi megnyugvás. Hmm.., nem tűnik olyan vészesnek. Azért meg kell vallanom, volt bennem egy nagy adag izgalom az egész alkotói folyamat alatt, hiszen nem kis felelősség elkészíteni egy rendelt tortát. Mi van ha nem sikerül, vagy esetleg nem ízlik.. (??) Mikor végre elkészült, kicsit megnyugodtam. Látványra kielégítőnek találtam, s csak reméltem, hogy ízre is megfelel majd az elvárásoknak. Izgatottan vártam a debütálást, s örömmel nyugtáztam a pozitív visszajelzést. :-) Mivel a tortát nem volt lehetőségem megízlelni, így elkészítettem a saját oroszkrém szeletemet. Nos, csak ennyit mondhatok, hmmmm....... ;-)

 

AC356 (2).jpgHozzávalók:

A tetejére: olvasztott diétás csokoládé, vagy tortabevonó egy kis olajjal (15dkg csokihoz, 3ek étolaj) felhígítva, hogy könnyebben szeletelhető legyen.

(Piskótához:) 4db tojás, 1tk folyékony édesítőszer, 1ek nádcukor vagy nyírfacukor, 1cs diétás vaníliás cukor, 4ek víz, 1csipetnyi só, 4púpozott ek teljes kiőrlésű liszt, 1/2cs sütőpor, 1cs korpás keksz (KORPOVIT).

(Krémhez:) 10dkg mazsola 1dl rumba áztatva, 2cs vanília ízű pudingpor, 6dl tej, 15dkg margarin, 7tk folyékony édesítőszer, 1cs diétás vaníliás cukor, 5dl növényi tejszín, 1cs zselatin fixElkészítés:

(30 * 20 cm-es tepsiben készül)
Keverjük habosra a tojások sárgáját az édesítővel, a cukorral és a vaníliás cukorral, majd szitáljuk bele a sütőporos lisztet. A tojások fehérjéből készítsünk kemény habot, majd óvatosan keverjük a lisztes elegyhez, vigyázva, nehogy a tojáshab összetörjön. Öntsük a masszát egy sütőpapírral kibélelt formába, és 200 fokra előmelegített sütőben aranysárgára sütjük. Akkor készült el, ha a teteje kissé elkezd barnulni. A megsült piskótát kis ideig hagyjuk a sütőben hűlni.
A pudingport, a cukorpótlót, a vaníliás cukorral és egy kevés tejjel csomómentesre kikeverjük. Hozzáadjuk a maradék tejet, a rumba áztatott mazsolát és sűrűre főzzük. Amíg forr, beledaraboljuk a margarint. Az edényt hideg vízbe állítva, lehűtjük a krémet. Néha meg kell keverni, nehogy összeálljon! Közben a tejszínt a zselatin fixszel verjük kemény habbá. Ha a krém kihűlt, óvatosan belekeverjük a tejszínt. Mikor kihűlt a tészta, kenjük rá a krém felét, tegyünk rá egy réteg kekszet, majd a krém másik felét. A tetejére szintén keksz kerül, melyet beborítunk olvasztott csokoládéval. Egy éjszakára tegyük hűtőbe, másnapra kellően összepuhul és szépen szeletelhető lesz.oroszkrém2.jpg

Mutató méhecske.jpg

Saját recept

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr352769361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása