paradicsommártás2.jpgGyermekkoromban, a nagyiéknál elköltött hétvégi lakomák ízét idézte meg a tegnapi ebéd. Nagymami mindig négy, ötfogásos menüsorral kápráztatott el minket, melynek egyik elhagyhatatlan alkotóeleme volt a leveshús mellé kínált mártás. Petrezselyem, zeller, paradicsom, kapor, meggy és tejmártás... Hmm... Azok a mennyei, krémes mártások... Ki nem hagytam volna a világ minden kincséért sem, most mégis olyan ritkán kerül terítékre. Pár napja készítettem egy nagy adag húslevest, melyből maradt egy kis pulykahús. Először más terveim voltak vele, ám korgó pocak egyre erőszakosabban követelte megérdemelt jussát, s ekkor hirtelen megvilágosodtam. Paradicsommártás leveshússal és főtt krumplival. Tökéletes megoldás egy gyors és könnyű ebédhez, s így pocak sem gyötrődik tovább! :-)

AC356 (2).jpgHozzávalók:

(a mártáshoz) 3ek kókuszzsír, 4púpos ek teljes kiőrlésű liszt, 1tk pirospaprika, aprított petrezselyemzöld, 1szál zellerzöld, 6dl víz, 1db (150g) sűrített paradicsomkonzerv, 3tk folyékony édesítőszer, 1tk nádcukor, 1tk ételízesítő, ízlés szerint Piros AranyElkészítés:

A kókuszzsírt kis lángon megolvasztjuk, majd beleszórjuk a lisztet és zsemle színűre pirítjuk. Rászórjuk a petrezselyemzöldet és a pirospaprikát majd vízzel felengedjük. Beletesszük a sűrített paradicsomot, a zellerlevelet és a fenti hozzávalókkal ízesítjük. Kb 10percig főzzük és kész is. A leveshúst (én egy kicsit megsóztam, borsoztam és kevés kókuszzsíron megpirítottam) és főtt krumplit adunk hozzá!

paradicsommártás3.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr65205009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása