fasirt1.jpgMint minden évben, most is sokak újévi fogadalma közt szerepel az életmódváltás, a fogyókúra. A fogadalomtétel óta lassan már egy hónap telt el, s egy hónap távlatában talán jelentéktelennek tűnhet a fogadalmak sorában az egészségesebb életre való törekvés, valójában azonban, kellő odafigyeléssel és kitartással jelentősen javíthatunk saját közérzetünkön, életminőségünkön és nem utolsó sorban megjelenésünkön. Hogyha már elkezdted ne add fel, s ha még nem gyűjtöttél elég erőt, itt az ideje, hogy összeszedd magad, hogy egy energikusabb, egészségesebb, karcsúbb testben, felszabadultan élhess. Az ani-culináris ez évben is mindent elkövet annak érdekében, hogy segítsen titeket ezen törekvésetek megvalósításában. Ez a recept tökéletesen példázza, hogy a reform táplálkozással nem kell lemondanunk kedvenc ételeinkről! Némi egészségtudatos változtatással és természetesen a mértékletességre való törekvéssel, ugyanolyan finom és laktató ételekkel kényeztethetjük magunkat. Jelen esetben a krumplipürét paszternákkal helyettesítettem (melynek viszonylag magas a fehérje és ásványi-só tartalma, de a benne található C-vitamin-mennyiség sem elhanyagolható és kedvezően hat a gyomorra és az emésztésre). A fasírtot zabpehellyel dúsítottam és minden gombóc közepébe elrejtettem egy kelbimbót. A salátát ugyancsak ebből a magas tápértékű zöldségből készítettem. A kelbimbónak jelentős az ásványi anyag és vitamin tartalma. C-vitaminból a napi szükséglet másfélszeresét (112 mg-ot) fedezi, ezen kívül B-vitaminok, K-vitamin, béta-karotin, valamint kálium, kalcium, magnézium, foszfor, nátrium, vas, kén, króm, gazdag forrása. Gyulladáscsökkentő, antioxidáns, rákmegelőző, immunrendszert erősítő, emésztést serkentő hatású.

AC356 (2).jpg

sorvalaszto2.jpgHozzávalók:

(a püréhez) 50dkg paszternák (tisztított állapotban), 5dkg kókuszzsír, 1dl tej, só, őrölt fehér bors, 10dkg füstölt Edami sajt

(a fasírtgolyóhoz) 10dkg zabpehely, 1közepes fej vöröshagyma, 2-3gerezd fokhagyma, 1/2kg darált pulykahús, 1tojás, petrezselyem, só, bors, pirospaprika (ízlés szerint), kb. 200g kelbimbó, a sütéshez kókuszzsír

(a salátához) 600g kelbimbó, 300g koktél paradicsom, 1közepes fej vöröshagyma, 1/2l víz, 1ek 20százalékos ecet, 1tk folyékony édesítőszer, őrölt borssorvalaszto2.jpgElkészítés:

A paszternákot meghámozzuk és párolóedényben (ha az nincs, akkor az edény aljára tegyél egy kevés vizet és fedő alatt párold) puhára pároljuk, közben a tejet felmelegítjük. Ha a zöldség megpuhult, akkor botmixerrel pürésítjük, majd hozzáadjuk a kókuszzsírt, a sót, a borsot és tejjel kihabosítjuk, végül hozzáadjuk a reszelt sajtot és botmixerrel jól összedolgozzuk.

 A fasírthoz a zabpelyhet annyi tejbe áztatjuk, hogy ellepje. A hagymákat megtisztítjuk, és apróra vágjuk, majd egy kevés olajon megdinszteljük. A zabpelyhet kinyomkodjuk, a hagymával, a tojással és a fűszerekkel együtt, a darált húshoz adjuk. Összegyúrjuk és vizes kézzel golyókat formázunk belőle úgy, hogy a közepébe párolt kelbimbót helyezünk, majd zabkorpával kevert zsemlemorzsába forgatjuk és felforrósított olajban kisütjük. Időnként megforgatjuk, hogy egyenletesen süljön. Konyhai papírtörlővel bélelt tálra szedjük, hogy felitassa a felesleges olajat.

Míg sül a fasírt, elkészítjük a salátát. A párolt kelbimbót és a paradicsomot félbevágjuk (ha nagyobbakat sikerült beszerezni, akkor cikkelyekre), a hagymát pedig felkockázzuk és egy tálba helyezzük. A vízhez hozzáadjuk az ecetet és az édesítőt, és ezzel a lével ízesítjük a salátánkat. A végén megborsózzuk.

Jó étvágyat hozzá! ;-)

sorvalaszto2.jpg

fasirt4.jpg

Mutató méhecske.jpg Saját recept

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr355785307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.