csirkepaprikás.jpgEgy jó kis csirkepaprikásnak kevesen tudnak ellenállni, és az elkészítésében sem rejlik különösebb ördöngösség. Ami talán kevésbé jellemző, hogy meghintettem frissen vágott kaporral, mely azon túl, hogy megkönnyíti az emésztést, különleges ízhatást kölcsönöz az ételnek és a körettel is jól harmonizál. A hangsúlyt, most inkább a köretre fektetném, melyet a pásztortűz blog írójának PO-nak köszönhetek. Az Ő ajánlásával és útmutatásával, némileg megreformálva, azaz Anissá téve, már többször elkészítettem. A káposztás köles annyira finom, hogy akár önmagában is megállja a helyét. Jellemzően, a csirkepaprikást mindig egy kevés szalonnával indítom, s a készítés során, teszek bele paradicsomot, paprikát is. Most ezeket az alapanyagokat, inkább a kölesbe tettem, ami csak fokozta annak élvezeti értékét! Csupa értékes és hasznos alapanyag, ebből csak jó sülhet ki! :-) Próbáljátok ki Ti is! ;-)

AC356 (2).jpgsorvalaszto2.jpgHozzávalók:

(csirkepaprikás) 70-80dkg csirkehús (én csirkeszárnyból készítettem), ½dl kókusz vagy olívaolaj, 2közepes vöröshagyma, 2-3gerezd fokhagyma, só, ételízesítő, pirospaprika, őrölt bors, 2ek frissen vágott kapor, 2dl tejföl, 2ek teljes kiőrlésű liszt

(káposztás köles) 10dkg húsos füstölt szalonna (én mangalica szalonnát használtam), 1közepes fej vöröshagyma, ételízesítő, só, őrölt bors, 2-3db TV paprika, 2-3db paradicsom, 25-30dkg savanyú káposzta, 25dkg kölessorvalaszto2.jpgElkészítés:

Az olajban üvegesre pirítjuk az apróra vágott hagymát, majd szórjunk rá egy kevés pirospaprikát és jól keverjük össze. Tegyük hozzá a megmosott húsdarabokat és ízlés szerint ízesítjük. Öntsünk alá egy kevés vizet, és fedő alatt (kb 30-40 perc) puhára pároljuk. Ha megpuhult, tejfölös lisztes habarással (melyet felengedünk egy kevés tejjel) sűrítjük. Összeforraljuk és kész is.

A köret elkészítéséhez, a szalonnát és a hagymát apró kockákra vágjuk, és kevés olajon megfuttatjuk, ezután a cikkekre szelt paradicsomot és paprikát is hozzáadjuk. Meghintjük egy kevés ételízesítővel, majd hozzáadjuk a megmosott káposztát. Sóval, borssal ízesítjük, és kb 10-15percig pároljuk. Beletesszük a megmosott kölest, és felöntjük ½l vízzel. Alacsony lángon, fedő alatt puhára pároljuk.sorvalaszto2.jpgcsirkepaprikás1.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr34701498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2012.08.20. 23:15:59

Adtál egy jó tippet!
Van egy különleges paprikás csirke receptem (--> Döbörhegy), eddig még nem találtam igazán hozzá illő köretet. Ezt a bátor társítást én is kipróbálom! Ha már nekem is egyik kedvenc a káposztás köles! :))

anicum007 2012.08.21. 07:51:17

Szia PO! Örülök, hogy benéztél hozzám!
Meglestem a csirkepaprikásodat s felkeltette az érdeklődésemet! Igazán különlegesnek hangzik, ki kell, hogy próbáljam! ;-)

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2012.08.21. 13:37:10

Biztosra veszem, hogy bejön neked is! :)

Ja, vettem egy köcsög kókuszzsírt... ;-)

anicum007 2012.08.21. 16:00:20

@PO: "Biztosra veszem, hogy bejön neked is! :)" Én is úgy gondolom! Majd tájékoztatlak róla! ;-)
"Ja, vettem egy köcsög kókuszzsírt... ;-)"
Ezt örömmel nyugtázom! :-) Majd számolj be a tapasztaltakról! ;-)

anicum007 2012.08.21. 21:43:07

@PO: Képzeld, a Balatonról hazafelé jövet, egy szuper ötletem támadt! :) Mi lenne, ha jövőre 5-6 blogíró társunkat kihívnánk egy blogger vacsora rangadóra?
süti beállítások módosítása