anicum007 2010.11.09. 10:15

A mogyoró...

A mogyorót gondolatban gyakran kapcsoljuk különféle bűnös csemegékhez, melyekről - főképp diéta esetén - kénytelenek vagyunk fájó szívvel lemondani. Akkor a mogyoró bizonyára hízlal is. De a fogyókúrázók számára talán meglepetés, hogy a mogyoró nagy mennyiségű és jó minőségű proteinje miatt kiváló kiegészítője a fogyókúrás étrendnek, hiszen fehérjéi segítenek megóvni sejtjeinket az ilyenkor esedékes károsodásoktól. A földimogyoró a diófélék proteintartalmának közel kétszeresével rendelkezik, valamint meglepően magas az ásványtartalma: találunk benne káliumot, cinket, mangánt, magnéziumot és rezet is, de főképp magas kálium tartalma miatt a mogyoró kiváló vértisztító is. Cukorbetegek is fogyaszthatják. Mint a gyümölcsök magvaiban, a mogyoróban is sűrített állapotban jelenik meg a fehérje, fogyasztáskor ezért érdemes alaposan megrágni és sok folyadékot inni hozzá, különösen azoknak, akiknek betegség vagy diéta miatt gyengébb a szervezete. A mogyoró pozitív hatással van a vérnyomásra, illetve elősegíti a koleszterin szint csökkenését is, mivel a testet esszenciális zsírokkal látja el. Mint általában az olajos magvak, a mogyoró is elegendő rostot és olajat tartalmaz ahhoz, hogy a napi bélmozgás biztosítva legyen, így székrekedés ellen is hatásos.

 

Forrás és további információ:

www.cerbona.hu/Noi_magazin_Egeszseges_taplalkozas_Mogyoro.html 

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr122435512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.