A gyümölcscukor igen elterjedt a növényvilágban, különösen a gyümölcsnedvekben, mézben. Innen ered a gyümölcscukor elnevezés is. Biológiai szempontból éppen olyan fontos, mint a szőlőcukor. A szervezetben a gyümölcscukornak szőlőcukorrá való átalakulása enzimes hatásra megy végbe. Így a gyümölcscukor is felhasználódik, de elfogyasztása után, az enzimes átalakítás késleltető hatása miatt, lassabban növeli meg a vércukor szintet, mint a szőlőcukor. Ennek gyógyászat szempontból nagy jelentősége van. A gyümölcscukor a legédesebb ízű cukor, édesebb a répacukornál is, így ugyanolyan édes íz eléréséhez 30-40 %-kal kevesebb is elegendő. Ezáltal csökkenthető az energiabevitel. Cukorbetegek is fogyaszthatják, de számukra gyümölcscukorból és szorbitból napi 30 gr-nál több nem ajánlott. A zöldség és főzelékfélék, gyümölcsök tartalmazzák a legtöbb gyümölcscukrot, emellett magas az élelmi rost-, vitamin és ásványi anyag tartalmuk. Az elhízás megelőzésében, az egészséges és diétás táplálkozásban az étrend alapját ennek a táplálékcsoportnak kell alkotnia. A gyümölcscukor fogyasztása hozzájárulás az egészségesebb táplálkozáshoz.


 Forrás és további információ:www.vireco.hu/reformelelmiszer/gyumolcscukor

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr182409361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.