A legtöbb ember nagyon szereti az édes ízt. A legalapvetőbb megoldás, hogy cukrot használunk, de ennek fogyasztását az egészség megőrzése érdekében és az elhízás elleni küzdelem során sokunknak korlátoznia kell. Emellett nem feledkezhetünk meg a cukor fogszuvasodást okozó hatásáról sem, mely egyike a világ legelterjedtebb betegségének, így fogyasztásának mérséklése segíthet a probléma megelőzésben. A cukor pótlására az édesítőszerek és a cukorpótlók kínálnak megoldást. A fogyasztóknak nincs könnyű dolguk, mikor különbséget szeretnének tenni az édesítőszerek (intenzív édesítőszerek) és a cukorpótlók között. Segítségül íme néhány alapvető különbség:

Az édesítőszerek kalóriamentesek vagy nagyon alacsony kalóriatartalmúak, míg a cukorpótlók nem:
Míg az édesítőszerek gyakorlatilag kalóriamentesek, addig a cukorpótlók tápértékkel rendelkeznek, 2.4 kcal-t tartalmaznak grammonként ezért a cukorbetegek csak mértékkel fogyaszthatják, bele kell számítaniuk a napi szénhidrát- és energiabevitelbe.

Az édesítőszerek édesítőereje sokszorosa a cukorpótlókénak:
A legtöbb cukorpótló hozzávetőlegesen fele olyan édes mint a hagyományos cukor, ezzel szemben az édesítőszerek édesítőereje több százszorosa is lehet a cukorénak, akár 450-szerese is.

Mind az édesítőszerek mind a cukorpótlók kevésbé rongálják a fogakat a cukorhoz képest.
A cukorpótló anyagok közé tartozik a szorbit, a mannit, az izomaltoz, a maltit, a laktit és a xilit.


 

 Forrás és további információ:www.sweetab.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr592406692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.