csoben_sult_brokkoli3.jpgÍme egy egyszerű zöldséges étel, mely a brokkolinak köszönhetően egy igazi „szuper táplálék”, melyről már egy régebbi blogbejegyzésben bővebben írtam, ha érdekel, itt megtalálod!

A gratinírozott brokkoli azon túl, hogy isteni finom és nagyon gyorsan elkészül, a diétás életmódba is tökéletesen beilleszthető, hiszen az egész étel mindössze 1000-1200 kalóriát tartalmaz a tejföl és a sajt zsírtartalmától függően. Ha lehet, fogyasszuk párolt formában, mert a párolás során nem vesznek el az értékes tápanyagok és flavonoidok a zöldségből! Ha épp fogyókúrázol, akkor önmagában egytálételként fogyaszt, egyébként köretként zellerpürét vagy főt kölest ajánlanék hozzá!

 


AC356 (2).jpg

sorvalaszto2.jpgHozzávalók:

40-50dkg rózsájára szedett brokkoli, 200g sovány tejföl, 2 tojás sárgája, kevés só, ½mk őrölt fehér-bors, 15dgk sovány sajt lereszelve (én ementálit vagy mozzarella sajtot használok), vaj vagy olívaolaj a tál kikenéséhez

sorvalaszto2.jpgElkészítés:

A rózsáira szedett brokkolit kissé megsózzuk majd kb 15 perc alatt megpároljuk. Miközben párolódik, elkészítjük a tejfölös öntetet. A tejfölhöz hozzáadjuk a tojássárgáját egy kevés őrölt fehér-borsot, 10dkg reszelt sajtot és jól összekeverjük. Egy kivajazott tűzálló tálba helyezzük egymás mellé a brokkolirózsákat, majd öntsük rá a tejfölös öntetet és szórjuk meg a maradék reszelt sajttal. 180-190 fokra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt készre sütjük.

sorvalaszto2.jpgcsoben_sult_brokkoli2.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr208707402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.