fügés morzsapite3.jpgAz imádott füge, melyhez nagyobb mennyiségben csak akkor jutok, ha valaki kegyesen megajándékoz vele. Szerencsére így történt ez most is, s mivel szegénykém kissé szottyoska volt már, jónak láttam mihamarabb bevégeztetni. Némi ötletelés után úgy döntöttem, sütök belőle egy finom pitét, ám ennek a különleges gyümölcsnek szerettem volna egy rendhagyó megjelenést kölcsönözni, s ekkor jött a gondolat, hogy a tetejét morzsaszerűen ráreszelem a töltelékre és megszórom egy kevés durvára tört dióval. Az érett füge mézédes, ezért az édes ízét egy kis citromlével próbáltam tompítani, ugyanakkor, a különleges aromáját, gyömbérrel, vaníliával és mézes sütemény fűszerkeverékkel igyekeztem kiemelni. A tésztakészítésnél próbára tettem a zabpehelylisztet és a könnyebb tészta reményében kókuszzsírral állítottam össze. Jelentem, a recept nemcsak elméleti síkon működik! Szerintem, nektek is ízleni fog! ;-)

AC356 (2).jpgsorvalaszto2.jpgHozzávalók:

(tésztához) 25dkg teljes kiőrlésű liszt, 15dkg zabpehelyliszt, 15dkg kókuszzsír, 1ek folyékony édesítőszer, csipetnyi só, 1cs sütőpor, kb 2dl tejföl

(töltelékhez) 1kg érett füge, 6dl víz, 1mk vaníliaőrlemény, 1közepes citrom leve, 1kk mézes sütemény fűszerkeverék, ½mk őrölt gyömbér, 1ek méz, 1ek nádcukor, 2cs vaníliás pudingpor

sorvalaszto2.jpgElkészítés:

A kókuszszírt morzsoljuk el a lisztel, majd tegyük bele a többi hozzávalót, és kézzel dolgozzuk össze az egészet. Kis és nagy cipóra osztva (kb 15dkg eltéréssel) ½ órára tegyük be a hűtőbe, s közben készítsük el a tölteléket. A megmosott, negyedelt fügét, ½ l vízzel feltesszük főni, citromlével, mézzel és egy kevés nádcukorral ízesítjük, majd hozzáadjuk a fűszereket. Ha felforrt, lassan belecsorgatjuk az 1dl vízzel simára kevert pudingot és felfőzzük, majd félretesszük hűlni. Lisztezett deszkán nyújtsuk ki a nagyobb tésztadarabot kicsit szélesebbre mint a tepsi, hogy felérjen az oldalára, nehogy kifolyjon a töltelék, majd tegyük a sütőpapírral kibélelt tepsi aljára. Rákenjük a fügés masszát és nagy lyukú reszelővel ráreszeljük a másik tésztadarabot. Meghintjük 10 dkg durvára tört dióval, majd 180 fokra előmelegített sütőben, kb 30-35perc alatt (tűpróbáig) készre sütjük.

sorvalaszto2.jpg

fügés morzsapite4.jpgMutató méhecske.jpg

Saját recept

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr885562786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása