anicum007 2013.09.22. 09:50

Részeges kakaós

részeges0.jpgMár egy ideje megbújt a hűtőben egy csomag dió, ám daráló hiányában sajnos nem sikerült megpecsételnem a sorsát, ezért hazavittem Édesapámhoz, aki azon túl, hogy igazi zserbó rajongó, birtokában van a dió őrléséhez szükséges eszköznek. Megjutalmazva a darálási feladatot elvégző szakembert, gondoltam sütök egy nagy tepsi zserbót, ám teltek a napok s én csak húztam-halasztottam a dolgot, valahogy nem volt kedvem gyúrni, nyújtani. Kissé elméláztam mit is süthetnék, ami nem igényel ennyi macerát, s amihez felhasználható a dió és Édesapa idei kajszilekvárját is letesztelhetnénk. Ekkor jutott eszembe a részeges Izidor névre keresztelt diós, kakaós sütemény, ám szerettem volna valami újdonsággal előrukkolni, hogy nektek is kedveskedhessek egy új recepttel. Abban biztos voltam, hogy a darált diót baracklekvárral állítom össze, s megbolondítom egy kevés rummal. Már csak a piskóta és a krém előállítása okozott fejtörést. Némi töprengés után úgy döntöttem, követem a kakaós irányvonalat, csak megpróbálok zabpehelyliszttel könnyíteni a tésztán és pudinggal lágyítani a krémen, ám a krém készítése közben némi akadályba ütköztem. Nem volt otthon 4 csomag csokoládés pudingpor, viszont akadt 2 tejkaramellás, 1 étcsokis és 1 vaníliás. Hááát, ha ló nincs... Némi aggodalommal néztem a jövőbe, vajon mi lesz ebből a pudingegyvelegből? Nos, így utólag azt kell mondjam, örülök, hogy így alakult, valami fenséges krém született belőle. Kellet egy kis idő, hogy az ízek összeérjenek, ezért egy éjszakát pihentettem, de megérte várni, igazán ellenállhatatlanra sikeredett. Rendkívül büszke vagyok rá, remélem, nektek is ízleni fog! ;-)

AC356 (2).jpgsorvalaszto2.jpgHozzávalók:

(a piskótához) 6db tojás, 3ek víz, 2ek kakaópor, 2ek folyékony édesítőszer, 10dkg zabpehely vagy kókuszliszt 10dkg darált dió, csipetnyi só

(a diós töltelékhez) 40dkg darált dió, 6-7ek diétás kajszilekvár, 2-3ek rum

(a krémhez) 10dkg vaj, 10dkg kókuszzsír, 1-2ek kókuszcukor vagy eritrit, 1cs tejkaramella ízű pudingpor, 1cs étcsokoládés és 1cs vaníliás pudingpor, 3ek folyékony édesítőszer, csipetnyi só, 1l tej

sorvalaszto2.jpgElkészítés:

(30 * 20 cm-es tepsiben készül)

A tojássárgájákat habosra keverjük az eritrittel, a folyékony édesítőszerrel és a csipetnyi sóval. Hozzáadjuk a vizet, a lisztet, beleszitáljuk a kakaót, és hozzáadjuk a darált diót, s végül óvatosan beleforgatjuk a habbá vert tojásfehérjét. A piskótát egy sütőpapírral kibélelt tepsibe töltjük és 180 fokra előmelegített (ha lehet légkeveréses) sütőben, tűpróbáig (kb 20-25perc) sütjük. Amíg a tészta hűl, készítsük el a krémeket. A diót a baracklekvárral és a rummal jól dolgozzuk össze, majd egyenletesen kenjük a kihűlt tésztára. A krémhez, a tejből, a pudingporból és az édesítőszerből sűrű pudingot főzünk, majd kihűtjük. Hűlés közben néhányszor megkeverjük, nehogy összeálljon. A margarint és a kókuszzsírt a kókuszcukorral és csipetnyi sóval habosra keverjük, majd hozzáadjuk a kihűlt pudingot, és az egészet simára keverjük. A krémet rákenjük a diós rétegre, majd bevonjuk olvasztott csokoládéval. Egy éjszakára hűtőbe tesszük és hűtve tálaljuk.sorvalaszto2.jpgrészeges5.jpg

 

Saját recept Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr185528117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása