paraj fasírt3.jpgMivel tegnap az antioxidánsokról esett szó, mindjárt készítettem is egy olyan ételt, melyben számos változata fellelhető. Némi külső segítséggel, azaz, kollegiális összefogással született meg a következő recept. A kiindulási alap, a már kiolvasztott spenótlevél. Felsoroltam, hogy milyen spenótos ételek találhatóak a blogon, tehát, melyek nem jöhetnek szóba. Tamás kollégám javaslatára született meg a fasírt elgondolás, melyre azonnal vevő voltam. Kicsit továbbgondolva, az jutott eszembe, összekeverem némi darált hússal, ám a kolléganőm, a tervezett diétája miatt hevesen tiltakozott. Végül is, miért ne..., így, a barátnőm húsmentes ételkövetelésének is végre eleget tudok tenni. Akkor hús helyett, legyen rostban gazdag zabpehellyel dúsítva. Oké, ez megvan, de mi legyen a köret? Kihasználva a tojás antioxidáns hatását (amellett, hogy kiváló fehérje-, zsír-, vitamin- és ásványianyag-forrás), legyen tojássaláta gazdagon, mindenféle földi jóval. Mint pl. kápia paprika (Termése sötétpiros színű, intenzív édes ízű, csípmentes. Az egyik legfontosabb C-vitamin forrásunk, mely a tárolás során, az utóérés következtében még növekedhet is. A paprika színanyagainak élettani hatása is van. Élénkpiros színének köszönhetően, A-provitaminokban (karotinoidok - karotin, lutein, xantofil, stb.) is gazdag.), paradicsom (A bogyókban található legfontosabb antioxidánsok: karotinoidok, C-vitamin, flavonoidok és polifenolok.), újhagyma (Jelentős, a B- és C-vitamin, szelén, kén, kvercetin tartalma. A benne lévő allilszulfid baktérium olyan kéntartalmú vegyület, amely gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatású. Az újhagyma zöldje klorofillt tartalmaz, amely kiváló antioxidáns.), hagymacsíra (Antibiotikus és méregtelenítő hatású, gyógyírt jelent a gyulladásokra, fekélyekre. Daganatgátló, csökkenti a koleszterinszintet, növeli a szervezet ellenálló képességét. Olyan tápanyagokat tartalmaz, amelyek támogatják az alapvető sejtnövekedést.), madársaláta (magas az A-,C- és B-vitamin tartalma, valamint kalciumot, foszfort és egyéb ásványi sókat tartalmaz. Jótékonyan hat az emésztésre, a csontokra, védi a szívet és az érrendszert, enyhíti a stressz tüneteit. Egy jókora tál madársalátával szinte szervezetünk egész napi vasszükségletét fedezhetjük.).

Közben ne feledkezzünk meg a spenót jótékony hatásáról sem, mely kitűnő forrása a következő anyagoknak: K-vitamin, A-vitamin-, mangán-, folsav, magnézium, vas, C-vitamin, B2-vitamin, kalcium-, kálium-, és B6-vitamin, élelmi rostok, réz, növényi fehérjék, foszfor, cink és E-vitamin. Ezen kívül ismert forrása az omega-3 zsírsavaknak, niacinnak, és szelénnek. Kutatások szerint a spenót levelében 13 különböző flavonoid található, melyek jól kiegészítik az antioxidánsok és más daganatellenes hatóanyagok egészségmegőrző szerepét azáltal, hogy csökkentik a sejtek oxidatív károsodását.

Persze nem kell megszállott antioxidáns számlálásba kezdeni! Elég, ha kicsit áttanulmányozzuk az élelmiszerek antioxidáns tartalmát, és igyekszünk minél magasabb ORAC értékű élelmiszereket beiktatni a napi étrendünkbe.

AC356 (2).jpgsorvalaszto2.jpgHozzávalók:

(a tojássalátához) 8db főtt tojás, 1csomó újhagyma, 1-2dkg hagymacsíra, 25dkg koktél paradicsom, 1db kápia paprika, 10dkg madársaláta, 125g zöld-fűszeres sajtkrém, 4ek majonéz, 1tk csípős mustár, őrölt fekete bors, pár csepp édesítőszer, 1½dl tejföl

(a fasírozotthoz) 2 közepes fej vöröshagyma, 3-4 gerezd fokhagyma, 50dkg mirelit leveles spenót, 20dkg lágy (apró szemű) zabpehely, 2 nagyobb tojás, őrölt bors (ízlés szerint), 25dkg Krém-fehér vagy feta sajt, 10dkg kukoricadara, kókuszolaj a sütéshezsorvalaszto2.jpgElkészítés:

A megtisztított újhagymát vékony karikákra, a paradicsomot cikkekre, a paprikát csíkokra vágjuk. A sajtkrémet a majonézzel, pár csepp édesítővel, a mustárral és a tejföllel jól összekeverjük, borsozzuk, majd hozzáadjuk az újhagymát, a hagymacsírát, a paradicsomot, a paprikát, a főtt, karikára szelt tojást és a salátát. Letakarva félretesszük, hogy az ízek összeérjenek, s közben elkészítjük a fasírtot.

 Első lépésként, a hagymákat megtisztítjuk, és apróra vágjuk majd egy kevés olajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a kiolvasztott spenótot és együtt kissé összepároljuk, majd belekeverjük a zabpelyhet, megszórjuk őrölt borssal és félretesszük.  Míg hűl, egy villa segítségével összenyomkodjuk a sajtot, majd a kihűlt spenótos masszához keverjük a tojásokkal együtt, s végül hozzáadjuk a kukoricadarát. Ha kell még sózzuk, borsozzuk. A sóval óvatosan bánjunk, mert a sajt elég sós ahhoz, hogy megízesítse az ételt. Kb. ½ órán át hűtőben pihentetjük, majd vizes kézzel golyókat formázunk belőle. Felforrósított kókuszolajban kisütjük. Időnként megforgatjuk, hogy egyenletesen süljön. Konyhai papírtörlővel bélelt tálra szedjük, hogy felitassa a felesleges olajat.

sorvalaszto2.jpg

paraj fasírt4.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr134745445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2012.09.03. 02:44:57

Érdekes, színes egytál!
A körettel kezdem a kipróbálását :)

anicum007 2012.09.03. 08:00:51

@PO: No, de koraiak, vagy késeiek (?) vagyunk! :)
Ez, egy nagyon jól sikerült étel. A kóstolók közül nem volt olyan, akinek ne ízlett volna, pedig voltak egy páran! ;-)
Remélem, neked is ízleni fog! :)