tormaleves.jpgA napokban, egy számomra igen kedves és inspiráló felkérést kaptam. Húsvéti receptek készítése a gyártó cég termékének felhasználásával. A megrendelő egyik alapötlete a tormaleves volt, melynek kivitelezése igazi kihívásnak bizonyult, elsősorban azért, mert ezidáig még soha nem készítettem, de nem is kóstoltam tormalevest, másodsorban pedig, mert nem számoltam azzal a döbbenetes ténnyel, hogy a torma csillagászati árban (1300-1400-Ft/kg) van. Oké, akkor ez így nem fog menni..., hogyan tovább? Némi elmélkedés után, a savanyúlevesek kedvelőjeként arra az elhatározásra jutottam, hogy a leves elkészítéséhez ecetes tormát használok. Kétféle változatot vettem, csemege asztali és zamatos almás tormát. Első lépésként egy fej, nagyon apróra vágott hagymát megfonnyasztottam egy kevés olajon, majd hozzáadtam 10-10dkg-ot a tormákból, és ezzel együtt tovább dinszteltem. Felengedtem alaplével és ízesítettem egy kevés ételízesítővel, fehér-borssal, barna cukorral, majd tejszínes habarással sűrítettem és megszórtam egy kevés vágott petrezselyemmel. Pirított sonkadarabkákkal és reszelt füstölt sajttal tálaltam. Két tányérral lecsúszott, szóval elégedett vagyok! ;-)

AC356 (2).jpgHozzávalók:

1kisebb fej vöröshagyma, kókuszolaj, 2l alaplé, 10dkg csemege ecetes torma, 10dkg almás torma, 2,5dl (sovány) főzőtejszín, 3ek teljes kiőrlésű liszt, ételízesítő, só, fehér-bors, nádcukor, 2ek vágott petrezselyem, 15dkg főtt-füstölt sonka, 10dkg füstölt edami sajt

Elkészítés:

Az apróra vágott hagymát egy kevés kókuszolajon, folytonos kevergetés mellett megfonnyasztjuk, majd hozzáadjuk a tormát és tovább kevergetjük. Ezután felöntjük 2l alaplével s mikor felforr, ízesítjük ételízesítővel, 1mk őrölt fehér-borssal, 1ek nádcukorral és ha kell, akkor teszünk bele még sót. Mikor felforr, pár percig főzzük, ezután a 3ek lisztből és a 2½dl tejszínből készített habarással sűrítjük, majd megszórjuk apróra vágott petrezselyemmel. Tálaláskor reszelt füstölt sajttal és kókuszolajon pirított sonkával kínáljuk.tormaleves1.jpg

Mutató méhecske.jpg

 

 Saját recept

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr744339085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása