bárány.jpgA nyári barink egyik combját eltettem jobb időkre, így Szilveszterkor időszerűnek tűnt, hogy végre készüljön belőle valami finomság. Nem akartam túlspilázni a dolgot, ezért az alaposan megtisztított báránycombot bedörzsöltem sóval, borssal, megspékeltem szalonnával és fokhagymával, körberaktam negyedekbe vágott zöldségekkel, megszórtam friss kakukkfűvel, majd a már jól bevált fehérboros párolásnak vetettem alá. Másfél órányi izzasztás után hozzáadtam a hasábokra vágott burgonyát, melyet kissé megszórtam ételízesítővel, majd visszatoltam a sütőbe. Mikor már majdnem elkészült, levettem a fedőt és kissé megpirítottam. Remek szilveszteri lakoma kerekedett belőle. ;-)

AC356 (2).jpg Hozzávalók:

1 egész báránycomb, ízlés szerint só, őrölt fekete bors, morzsolt kakukkfű, 4-5gerezd fokhagyma, 5-6szelet mangalica szalonna, 3-4db paradicsom, 2db TV paprika, 1db savanykás alma, 1 nagyobb fel vöröshagyma, 2dl száraz fehérbor, 1/2dl kókuszolaj vagy olívaolaj (a körethez) 1kg burgonya, ételízesítő Elkészítés:

A bárányhúsról távolítsuk el a faggyút, majd alaposan mossuk meg és töröljük szárazra papír kéztörlővel. Sóval és őrölt fekete borssal dörzsöljük be. A húsba éles késsel több helyen vágjunk nyílást, és ezekbe a nyílásokba tegyük a negyedekbe vágott fokhagymát, és a szalonna darabokat. Ha elkészültünk, két szalonnaszeletre ültetve tegyük a tepsibe, majd szórjuk mellé a negyedekbe vágott zöldségeket, és az egészet szórjuk meg friss, vagy szárított kakukkfűvel. A tetejére is fektessünk két nagyobb szalonnaszeletet, majd locsoljuk meg fehérborral és egy kevés olajjal. Feddő alatt kb. 1- 1½ órát pároljuk. Közben tisztítsuk meg a burgonyát, majd vágjuk hasábokra. Mikor a hús már majdnem elkészült, tegyük mellé a burgonyaszeleteket és hintsük meg ételízesítővel, majd tegyük vissza a sütőbe. Mikor a burgonya is megpuhult, vegyük le a fedőt, és pirítsuk meg.bárány0.jpg bárány1.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr13511578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása