dzsuvecs.jpgEgy kis nyár végi szünet után követem a lecsós vonalat, s ha már Bulgáriában nyaraltam, jöjjön egy jellegzetes balkáni egytálétel, a dzsuvecs. Ez egy különleges cserépedényben készült, lecsó jellegű, zöldséges, fűszeres, bárány vagy marharagu, rizzsel vagy burgonyával gazdagítva. Az összetétel és az elkészítés módja, országonként és tájegységenként eltér. Én néhány évvel ezelőtt, a párom Édesanyja jóvoltából ismerkedtem meg ezzel az étellel, melynek nagy rajongója lettem. Ez a változat, inkább egy szárazabb, rakottas egytálétel, mely eredetileg rizzsel készül, ám én kölessel, vagy esetenként, fele-fele arányban rizs és köles keverékével készítem. A főszerepet ennél az ételnél is a lecsó alapanyagai, a hagyma, paprika és a paradicsom kapja. Betartva a dzsuvecs készítés szabályait, egy igencsak ízletes, könnyű ételt kapunk, melynek jelentős előnye, hogy pillanatok alatt összeállítható.

AC356 (2).jpgHozzávalók:

2 nagyobb fej vöröshagyma, 5-6db paradicsom, 5-6db paprika, 3dl nyers köles, 6-8szelet közepes vastagságú sertéstarja, 6dl tejföl, olaj vagy kacsazsír vagy kókuszzsír, só, bors, ételízesítőElkészítés:

A paradicsomot, a zöldpaprikát és a hagymát karikákra vágjuk. A kölest nem főzzük, csak megmossuk. A húsokat kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk. Kiolajozott vagy zsírral kikent tepsibe vagy tűzálló tálba a következő sorrendben rakjuk le a hozzávalókat: hagyma, paradicsom, köles, paprika, hús, paprika, köles, paradicsom. A közöket szórjuk meg ételízesítővel. A sorrendet tartsuk be, mert csak így puhulnak meg az alapanyagok, és így nyerjük el az étel különleges ízét. Az egészet leöntjük tejföllel, és lefedve, vagy alufóliával letakarva kb másfél-két óra hosszat sütjük, a hús vastagságától függően. Végül a fedőt levéve, megpirítjuk a tetejét.dzsuvecs1.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr743288961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2012.08.24. 18:30:17

Jó tipp. HOLNAP ki is fogom próbálni.
Ööööööö... miféle ételízesítőre gondoltál?

anicum007 2012.08.24. 21:38:15

@PO: Isteni finom, majd meglátod! ;-)
"miféle ételízesítőre gondoltál?"
Natúr vega mix ételízesítő... vagy amit szeretnél... só, bors, stb... :))

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2012.08.27. 09:15:53

Ha kölest főzök, akkor 3szoros vízmennyiséget (v tej) használok.
Itt egy kicsit töprengtem, nem lesz-e ebben a kompozícióban száraz a köles, ezért beáztattam, amíg a zöldségeket előkészítettem.
Ezen a nyáron sokfelé találkoztam azokkal a vastagabb piros húsú, hosszú, csípősebb paprikákkal. Olyat használtam, meg kápiát.

A végeredmény: 2 elégedett, jóllakott vendég, nem beszélve rólam! :D

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2012.08.27. 09:18:45

Basszus! Most nézem, a kókuszzsírt kihagytam! :-O Na, akkor milyen lett volna!

anicum007 2012.08.27. 10:50:02

"A végeredmény: 2 elégedett, jóllakott vendég, nem beszélve rólam! :D "
Ugye, megmondtam! ;-))
"Ha kölest főzök, akkor 3szoros vízmennyiséget (v tej) használok.
Itt egy kicsit töprengtem, nem lesz-e ebben a kompozícióban száraz a köles, ezért beáztattam, amíg a zöldségeket előkészítettem."
Nem szokott száraz lenni, de áztatással nem árthatsz neki!
"Ezen a nyáron sokfelé találkoztam azokkal a vastagabb piros húsú, hosszú, csípősebb paprikákkal. Olyat használtam, meg kápiát."
Kápiát Bulgáriában ettem. Sült paprika paradicsommártással tálalva. Isteni finom volt! Ki fogom próbálni dzsuvecs készítésnél.
"Basszus! Most nézem, a kókuszzsírt kihagytam! :-O Na, akkor milyen lett volna!"
Súlyos vétek! :))
Mindenesetre, örülök, hogy ezt is kipróbáltad! Jó dolog, ha az ember lánya pozitív megerősítést, visszaigazolást kap! Köszönet érte! ;-)
süti beállítások módosítása