marhapöri.jpgA minap, bónuszként kapott a párom egy jó nagy darab marhalábszárt. Nos, ha marhalábszárral van dolgunk, nem árt ha kéznél van egy marha éles kés. Ez a jószág bizony igényelt némi gondviselést, ám ajándék marhának ne nézd a lábát... Gondos előkészítés után ráültettem a hagymás alapra, s jól odapörköltem neki, majd rendhagyó módon nyakon öntöttem egy kevéske fehérborral, melytől teljesen megrészegült a szentem. Ezután marha hosszú főzési folyamatnak néztünk elébe. Őfelsége, megközelítőleg 2 órán át fortyogott a saját levében. Ahogy az illata belengte a konyhát, a gyomrom egyre erőszakosabban követelte megérdemelt jussát. Végre elkészült. Hááát barátaim, szerénytelenül állíthatom, hogy marha (jó) pörkölt lett belőle! ;-)

AC356 (2).jpgHozzávalók:

2kg marhalábszár, 3nagy fej vöröshagyma, 4-5gerezd fokhagyma, 1dl kókuszolaj, 2tk pirospaprika, ízlés szerint só, ételízesítő, Piros Arany, Erős Pista, őrölt fekete bors, 2db paradicsom, 2db paprika, 1½dl száraz vagy félédes fehér bor (én cserszegi fűszerest használtam), 1½dl vízElkészítés:

A húst megmossuk, hártyáitól megtisztítjuk, és kb 2x2cm-es kockákra vágjuk. Az apróra vágott vöröshagymát és a préselt fokhagymát forró olajon megdinszteljük. Levesszük a tűzről, megszórjuk pirospaprikával, beletesszük a húst, majd visszatesszük a tűzre. Hozzáadjuk az apróra vágott paradicsomot, paprikát, majd sóval, borssal, ételízesítővel ízesítjük. Felöntjük borral és vízzel, majd lefedve, lassú tűzön, kb 2 óra alatt készre főzzük. Főtt kölessel tálaltam.marhapöri1.jpg

Mutató méhecske.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ani-culinaris.blog.hu/api/trackback/id/tr442993617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása